-
Tutor:innen Café at 221qm: For tutors and those interested!
2025/10/23
Drop by and exchange ideas!
Come by on 23 October 2025 at 5 p.m. to exchange experiences with other tutors over a cup of coffee or, if you’re interested, to learn more about the work of tutors!
-
University report TU student survey 2025 published
2025/09/24
The University-wide Outcome Report of the 5th TU Student Survey delivers key findings
-
Learning to learn – how does it work?
2025/09/15
You have your own learning style and it has become a good habit. But could you do a bit more?
-
Prep your Exam
2025/09/15
Stop relying on coffee and panic – learn real exam prep strategies
-
Positive Psychology – More understanding for myself and others during my studies
2025/09/15
Would you like to be part of a university environment that deals with both physical and psychological challenges in an open, appreciative and positive way – but are unsure how you could shape such a path for yourself and others?
-
Your Projekt, Your Plan
2025/09/15
Learn to plan projects in structured way, implement them successfully and complete them without losing sight of the objectives.
-
Just get started instead of endless put things off – how about that?
2025/09/15
Do you perhaps also suffer from “procrastination”, so that your task list is getting longer and longer and the mountain of unfinished to-dos is getting higher and higher?
-
Developing yourself: Self-awareness and reflection
2025/09/15
What you are able to do – and what you are still hiding
-
Basisqualifizierung für Fachtutor:innen – Den eigenen Einstieg ins Tutorium finden
2025/09/15
Tutor:in? Jetzt qualifizieren!
Jetzt anmelden für die Basisqualifizierung für Fachtutor:innen am 07.10.2025 ODER 17.10.2025 von 09:00-13:30 Uhr. Wir bereiten Sie optimal auf Ihren Einstieg in Ihr erstes Tutorium vor!
-
Freie Plätze im Workshop: „Insights für die Lehre – Learning Analytics anwenden, ausprobieren, reflektieren“
2025/08/27
am 23.9.2025 (9-11h) & 24.2.26 (13-16h)
Sichern Sie sich bis zum 08.09.2025 noch einen Platz im Workshop und entdecken Sie, wie Sie Daten aus der Lehre sinnvoll nutzen können, um Lernprozesse besser zu verstehen und die Studierenden gezielt zu unterstützen.
-
Nationwide DZHW study on living and study conditions
2025/08/17
All TU students are invited by email to participate.
-
AI Camp für Studierende und Lehrende 2025 – KI praxisnah erleben
2025/08/14
Workshops, Vorträge und Austausch für Lehrende und Studierende der TU Darmstadt
Am Donnerstag, 18. September 2025 lädt die Hochschuldidaktische Arbeitsstelle (HDA) zum AI Camp für Studierende und Lehrende ein. Bei der Veranstaltung dreht sich alles um Künstliche Intelligenz – von praktischen Anwendungen über didaktische Einsatzmöglichkeiten bis hin zu ethischen und gesellschaftlichen Fragen.Lehrende und Studierende aller Fachbereiche der TU Darmstadt sind herzlich willkommen.
-
KI-Toolbox für die Hochschullehre jetzt online verfügbar
2025/08/14
Sammlung praxisnaher KI-Anwendungen für Lehrende und Studierende
Ab sofort steht die neue KI-Toolbox für die Hochschullehre online zur Verfügung. Sie bietet eine übersichtliche Sammlung geprüfter KI-Tools, die Lehrende und Studierende bei der Gestaltung von Lehr- und Lernprozessen unterstützen können.
-
The survey is finished!
2025/07/31
More than 4.330 students (around 19%) participated! A pleasing result!
Many thanks to all students who took part and shared their assessments of their studies! Your participation makes an important contribution to improving our study programs and the overall study conditions. We would also like to thank all departments and study areas, the teaching staff and student councils and all those who promoted participation in the survey.
-
Your path to successful time management during your studies (08.12.2025)
2025/07/28
A Training in Key Skills: Presence Training
Your Way to Successfully Manage Time in Your Studies!
-
TiSK: Tell A Story: Skillfully presenting specialist knowledge – 12.02.26 – english
2025/07/28
Have you ever noticed how some people present complex topics with ease and captivate their audience?
A Training in Key Skills: Presence Training
-
TiSK: Tell A Story: Skillfully presenting specialist knowledge – 11.12.2025 – german
2025/07/28
A Training in Key Skills: Presence Training
Secure your spot now to take advantage of this workshop!
-
Handreichung zu generativer KI für Studierende und Lehrende der TU Darmstadt veröffentlicht
2025/07/28
Neue Handreichung zu generativer KI: Orientierung für Lehrende und Studierende der TU Darmstadt
Im Rahmen des LeNA-Projekts „AI Literacy in Studium und Lehre“ hat die TU Darmstadt eine umfassende Handreichung zu generativer Künstlicher Intelligenz veröffentlicht. Das Dokument richtet sich gleichermaßen an Lehrende und Studierende und bietet fundierte Hinweise zur verantwortungsvollen und reflektierten Nutzung von KI in Studium und Lehre.
-
Einladung zum Co-Design Workshop
2025/07/07
Learning Analytics aus Studierendenperspektive denken
Wie sollte ein Dashboard, das Daten über den eigenen Lernprozess liefert, aus Studierendensicht aussehen? – Dies möchten wir gern gemeinsam mit Studierenden erarbeiten und laden herzlich zum Co-Design Workshop ein!
-
Fokus instead of frustration?
2025/07/03
Unleash your learning potential and prepare effectively for your exams.