TU Darmstadt Student Survey / TU-Studierendenbefragung

Results now available in English / Jetzt Ergebnisse auf Englisch online

05.02.2018

The university-wide result report can now additionally be accessed in English at TU Darmstadt student survey . / Ab sofort ist der Bericht auch auf Englisch verfügbar.

The first comprehensive TU student survey took place in the most recent summer semester.

Students of the Bachelor, Master, and Teaching degrees were interviewed in regard to key questions like study and exam organisation, their individual learning experiences within their university courses or the general studying conditions.

More than 4.000 students took part in the survey, thus providing a conclusive image which contributes to the improvement of studying conditions and further development of the degree programmes.

Please forward your questions and suggestions to:

~~~~~~~~~

Befragt wurden alle Studierenden der Bachelor-, Master- und Lehramtsstudiengänge zu wichtigen Fragen wie der Studien- oder Prüfungsorganisation, ihren individuellen Lernerfahrungen im Studium oder zu den allgemeinen Studienbedingungen.

Über 4.000 Studierende beteiligten sich an der Umfrage und liefern so ein aussagekräftiges Bild, das zur Verbesserung der Studienbedingungen und zur Weiterentwicklung der Studiengänge beitragen soll.

Fragen und Anregungen senden Sie bitte an: